> Camperreizen Europa | Slakken op reis

Camperreizen Europa

2015 Met de camper door Tsjechië

In de nazomer van 2015 gaan we met de camper naar Tsjechië. We rijden dwars door Duitsland naar het Ertsgebergte. Daarvandaan steken we de grens over naar Terezin (Theresienstadt). Vervolgens gaan we met de klok mee Tsjechië rond. We komen door het Reuzengebergte (Adrspach), bezoeken in Oost-Bohemen het hospitaal van Kuks en het kasteel van Litomysl. We bewonderen de kathedraal en het knekelhuis in Kutna Hora en bekijken kastelen en de bierbrouwerij van Budweiser rond Cesku Krumlov. Natuurlijk bezoeken we Praag en tot slot nog het kuuroord Karlovy Vary.
Klik voor het reisverslag op Met de camper door Tsjechië

2015 Met de camper door de West-Balkan

In de vroege zomer van 2015 gaan we met de camper naar de West-Balkan.
Na een aanrijroute door Duitsland en Oostenrijk ligt het beginpunt van onze reis door voormalig Joegoslavië in Slovenië. Hiervandaan rijden we door Kroatië naar Servië. Daarna trekken we door Macedonië, langs het meer van Ohrid naar Albanië en dan door naar Montenegro. Via Kroatië en Bosnië-Herzegowina komen we weer terug in Slovenië.
Klik voor het reisverslag op Met de camper door de West-Balkan

2014 Met de camper door Noorwegen

In 2014 gaan we met de camper naar Noorwegen.
We varen over van Hirtshals naar Lagesund. Onze route begint kort na aankomst in Noorwegen bij het Telemarkenkanaal. Vervolgens voert de reis naar Oslo en daarna naar Lillehammer (openluchtmuseum) en via Dombas naar Andelsnes. We rijden door naar Alesund met zijn Jugendstil-huizen.
De route voert verder via de Trollstigen door het fjordengebied naar Geiranger en via Olden verder naar Sogndal. Daarna volgen Bergen, de treinrit bij Flam  en  het natuurgebied Hallingskarvet. Langs nog meer fjorden rijden we zuidwaarts naar Stavanger. Na een bezoek aan de steile Preikestolen eindigen we onze rondrit bij Kristiansand.

Bij elkaar een reis van zo'n 2500 kilometer, waar we ongeveer een maand over doen. .
Klik voor het reisverslag op  Met de camper door Noorwegen.

2013 Met de camper door Portugal

In de nazomer van 2013 gaat Slakopreis met de camper naar Portugal.
De route voert ons de eerste week door Frankrijk naar Noord-Spanje. Via Bilbao, Burgos en het natuurgebied bij de Spaans/Portugese grens komen we Noord-Portugal binnen. Daar wachten o.a. Braga, Guimaraes, Porto en de Douro-vallei.

Via Coimbra en Fatima zijn we afgezakt naar de kust. Daar hebben we o.a. Nazaré, Ericera en later Sintra bezocht. Na een bezoek aan Lissabon zijn we via de kust zuidwaarts getrokken naar het meest zuid-Westelijke puntje van Portugal. In het zuiden wacht verder de Algarve. Daarvandaan gaan we weer noordwaarts en rijden we via Evora en het achterland Spanje weer in. De laatste week besteden we via Salamanca  aan de lange terugreis naar huis.
Uit en thuis zijn we zo'n zes weken weg, waarvan vier weken in Portugal.
Klik op  Met de camper naar Portugal  voor het complete reisverslag.

2012 Met de camper door Schotland

In 2012 gaan we met de camper naar Schotland .
Voor de overtocht hebben we geboekt voor de boot Duinkerken-Dover. Van Dover  reizen we door Engeland naar het Lakes-District. Daar blijven we een paar dagen staan.

Daarna gaat de reis richting Schotland. In vier weken rijden we globaal de route Carlisle - Gretna Green - Loch Lomond - Oban - fort William - Island Skye - Ullapool - Durness  - Tongue - Inverness - LochNess - Pitlochry - St. Andrews - Edinburgh.
Link naar het reisverslag Met de camper door Schotland

2011 Met de caravan naar Sicilië en Napels

In de vroege zomer van 2011 gaan we met de caravan naar Sicilië. Als slakken op reis hebben we met onze caravan onderweg ons huisje bij ons. Op de terugweg zien we onder meer Napels, Pompeii en de Amalfi-kust. De reis eindigt bij Cinque Terre en een paar dagen aan het Lago Maggiore.
We hebben over deze reis door Sicilië en Italië zes weken gedaan.
Klik op  Met de caravan naar Sicilië voor het reisverslag.

2012 Met de caravan naar Griekenland

We maken in mei/juni 2010 als Slakopreis een reis  door Griekenland.
We reizen van Ancona met de boot naar Igounemitsa. Daarvandaan steken we het vasteland over richting Pilio. Onderweg komen we langs de Meteorakloosters. Verder gaan we langs Delphi, Athene en de oudheden op de Peloponnesus. Na een bezoek aan Olympia schepen we in Patras weer in op de boot naar Ancona. Uit en thuis zijn we ruim zes weken op pad.
Klik op  Met de caravan naar Griekenland voor het reisverslag. .