> Sicilie en Napels | Slakken op reis

Sicilie en Napels

Met de caravan naar Sicilië en Napels

In de vroege zomer van 2011 gaan we naar Sicilië. Als slakken op reis hebben we met onze caravan onderweg ons huisje bij ons. Op de terugweg zien we onder meer Napels, Pompeii en de Amalfi-kust. De reis eindigt bij Cinque Terre en een paar dagen aan het Lago Maggiore.

We rijden half mei auto en caravan naar Livorno in Italie. Daarvandaan brengt de ferry ons naar Palermo op Sicilie. In een kleine drie weken rijden we het eiland rond. Vanaf Messina zijn we weer over gevaren naar de punt van de laars van Italie (Calabrie). We rijden op ons gemak langs de westkant van de laars omhoog naar Napels. In die omgeving bezoeken we ondermeer Pompeii en de Amalfikust. Na een rustpauze in het Noorden (o.a. Carrera en Cinque Terra) rijden we weer naar huis.

Omdat we in 2011 (nog) met een caravan reizen, hebben we deze reis steeds op campings gestaan. De route is natuurlijk ook met een camper te rijden. Houd er wel rekening mee dat je de Amalfikust niet met een camper mag rijden.

We hebben over deze reis door Sicilië en Italië zes weken gedaan. .Hieronder staan kaartjes van de afgelegde route.

Klik op  Met de caravan naar Sicilië voor het reisverslag.

Rondreis Sicilië
Terugreis door de laars van Italie