> Portugal/Spanje | Slakken op reis

Portugal/Spanje

Met de camper naar Portugal

In de nazomer van 2013 gaat Slakopreis met de camper naar Portugal.
De route voert ons de eerste week door Frankrijk naar Noord-Spanje. Via Bilbao, Burgos en het natuurgebied bij de Spaans/Portugese grens komen we Noord-Portugal binnen. Daar wachten o.a. Braga, Guimaraes, Porto en de Douro-vallei.

Via Coimbra en Fatima zijn we afgezakt naar de kust. Daar hebben we o.a. Nazaré, Ericera en later Sintra bezocht.

Na een bezoek aan Lissabon zijn we via de kust zuidwaarts getrokken naar het meest zuid-Westelijke puntje van Portugal. In het zuiden wacht verder de Algarve. Daarvandaan gaan we weer noordwaarts en rijden we via Evora en het achterland Spanje weer in. De laatste week besteden we via Salamanca  aan de lange terugreis naar huis.

Uit en thuis zijn we zo'n zes weken weg, waarvan we vier weken doorbrengen in dit afwisselende land.

Klik op  Met de camper naar Portugal  voor het complete reisverslag.

Route van Slakopreis met de camper door Portugal

Spanje

In het voorjaar van 2016 maken we met de camper een rondreis door Spanje. We beginnen in San Sebastian, reizen door naar Madrid, steken daarvandaan dwars over naar Valencia. Vervolgens zakken we de oostkust af en bezoeken het Nationaal park Cabo de Gata, Andalusië met zijn Moorse steden Granada, Sevilla en Cordoba. Onderweg rijden we door de Alpejurras, bezoeken we de rots van Gibraltar, rijden we langs witte dorpen en komen we in het Nationaal Park Donana.
We zijn 46 dagen onderweg geweest, van 29 april tot 13 juni en hebben 6750 kilometer gereden.
Klik op Met de camper door Spanje  voor het uitgebreide reisverslag.